آلوئه ورا یک گیاه رایج برای آپارتمانی است که در همه خاکی رشد می کند گیاه الوئه ورا با سرما خوب نیست بیشتر باید در گرما و زیر نور خورشید نگهداری شود. این گیاه که شبیه کاکتوس است خواص بیشماری دارد پایین اورنده قند خون است برای سلامت و زیبایی پوست صورت شگفت انگیز است و برای ریزش موی سر با پرچم همراه باشید تا بیشتر با خواص بی نظیر این گیاه اشنا شوید.

گیاه  آلوئه ورا گیاهی است که به طور عمده در مناطق خشک  رشد می کند. آلوئه ورا با اینکه به خانواده زنبق تعلق دارد اما در ظاهر شباهت بسیار زیادی به کاکتوس دارد. در بین بیش از ۲۴۰ گونه آلوئه ورا چهار نمونه آلوئه ورا تشخیص داده شده که دارای ارزش غذایی هستند.

14 خواص عالی آلوئه ورا

Image result for ‫آلوورا‬‎

 این گیاه قابلیت توانایی خنثی سازی باکتری های مضر و خواص جوان کننده در بدن دارد، تا روزانه بدن شما را شاداب و فعال نگه دارد. که از این رو احساس تندرستی و سلامتی می دهد و به علاوه سطح انرژی بدن افزایش می یابد و ژل آلوئه ورا ۴ بار سریع تر از آب در بدن نفوذ می کند و به فیزیولوژی بدن آسیب نمی رساند بلکه آن را متعادل نموده و بهبود می بخشد.

آلوئه ورا:

نام آلوئه ورا در لغت به معنای ( ماده تلخ درخشان)  که از کلمه عربی( آلوئه) گرفته شده است. آلوئه از خانواده سوسن است این گیاه با ظاهری شبیه به کاکتوس، گیاهی دائمی، گوشتی و آبدار است که حداکثر حدود دو متر ارتفاع دارد با برگ های پهن تیغ دار. 

اگر تیغ هایی را که در لبه برگ ها قرار دارند جدا کنیم از جای خالی آنها ژلی ترشح می شود که تمام خواص گیاه در آن نهفته است. از آلوئه که امروز در تمام دنیا کاشته می شود برای درمان گستره وسیعی از بیماری ها از انواع میگرن گرفته تا سوءهاضمه، درمان جوش و سوختگی استفاده می شود. 

آلوئه‌ورا در لغت به معنای گیاه تلخ درخشنده است و در دهه‌های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی اثرات اعجاب‌انگیز آن مورد بررسیهای دقیق‌تری قرار گرفته و صحت و سقم تئوریهای طب سنتی به اثبات رسیده است.

 

 

 آلوئه از خانواده سوسن است این گیاه با ظاهری شبیه به کاکتوس، گیاهی دائمی، گوشتی و آبدار است 

 

شکل ظاهری آلوئه ورا:

آلوئه ورا  به دلیل سابقه ای طولانی و درخشان و داشتن خواص معجزه گر با آشنایی روزافزون مردم با این گیاه لازم در خرید و مصرف این گیاه به علائم ذیل توجه فرمایید آلوئه ورا گیاهی است بدون ساقه و برگ‌های ساده که به صورت متناوب بر روی قاعده آن قرار گرفته‌اند طول این گیاه به 60 تا 65 سانتی‌متر می‌رسد و در صورتی که به صورت اورگانیک کشت شود به بیش از 40 سانتی‌متر نخواهد رسید.

 دارای برگ‌هایی گوشتالود با ژله‌ای سفت که در وسط ژل خط‌هایی مثل نخ وجود دارد و خنجری شکل و ساختمان شیاردار به رنگ سبز مایل به زرد می‌باشد. گیاه آلوئه ورا شامل 150 کلون‌واریته است و واریته‌هایی خالدار هستند که این خال‌ها به رنگ سفید و در هر دو سمت برگ پراکنده‌اند که با افزایش سن گیاه خال‌ها کم می‌شوند ولی در انتهای برگ و دو طرف آن همیشه وجود دارند.

 همچنین لبه‌های آن دارای خارهای کوچک می‌باشد جهت مصرف خوراکی حتماً به خال‌های سفید توجه شود. ژل خوراکی آلوئه ورا شامل بیش از ۷۵ مواد مغذی از لحاظ غذایی و ۲۰۰ ترکیب فعال، ۲۰ نوع ماده معدنی، ۱۸ آمینو اسید و ۱۲ نوع ویتامین است. این ژل بی نهایت مطبوع است. آلوئه ورا خواص بی شماری دارد. تعداد این خواص آنقدر زیاد است که نام گیاه هزاردرمان را روی آن گذاشته اند

 

بیشتر راجب آلوئه ورا بدانیم:

آلوئه ورا یکی از گونه‌های سرده‌ی آلوئه (سگل‌ها) است. آلوئه ورا جزو گیاهان پایا، خشکی‌زی و آب‌دار محسوب می‌شود. برگ‌های آلوئه ورا شکل مثلثی، رنگ سبز، حالت آب‌دار و لبه‌های دندانه‌دار دارند. به نظر می‌رسد خاستگاه آلوئه ورا کشور سودان باشد. بعدها پای آلوئه ورا به منطقه‌ی مدیترانه، نقاط گرم‌سیری و قاره‌های آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا باز شد.

ژل آلوئه ورا شفاف بوده و در قسمت‌های داخلی برگ آلوئه ورا یافت می‌شود. شیره‌ی آلوئه ورا زردرنگ است و دقیقا در زیر پوست این گیاه قرار دارد. برخی از محصولات آلوئه ورا از له کردن کل برگ آلوئه ورا تهیه می‌شوند؛ بنابراین محتوی هر دو جزء این گیاه خواهند بود.با پرچم همراه باشید.

در سرده‌ی سگل‌ها، آلوئه ورا بیشترین فعالیت بیولوژیکی را دارد. در آلوئه ورا ۷۵ جزء فعال وجود دارد، این اجزا شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، ساکاریدها، آنتراکینون‌ها، اسیدهای آمینه‌، آنزیم‌ها، لیگنین، ساپونین‌ها و اسید سالیسیلیک‌ها هستند. آلوئه ورا ۲۰ تا از ۲۲ اسید آمینه‌ی مورد نیاز انسان و هر ۸ اسید آمینه‌ی ضروری برای بدن را در خود دارد

آلوئه ورا چنان خواص چشمگیر و متعددی دارد که نام ها و القاب زیادی برای خود کسب کرده است از جمله: گیاه درمانگر، گیاه سوختگی، دکتر گلدانی و گرز بهشتی، به آلوئه‌ورا در ایران به آن (صبر زرد) می گویند. در واقع مهمترین بخش مفید آلوئه‌ورا مغز میانی برگهای آن است که اغلب عصاره ژل مانند آن را در درمان یا بهبود بیماریها و عوارض ناشی از آنها مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

ترکیبات تشکیل دهنده آلوئه ورا

باید گفت در کمال شگفتی ۹۶ درصد ساختمان ژل آلوئه ورا از آب تشکیل شده است. حدود ۹۶ درصد از وزن آن را آب تشکیل داده است و مابقى شامل چربیهاى ضرورى آمینواسیدها، ویتامین ها، املاح، آنزیم وگلیکوپروتئین است. ترکیباتی که در ژل آلوئه یافت شده اند از پلی ساکاریدها هستند که قادر به کاهش و ترمیم التهاب هستند. این ترکیب همچنین دارای ویژگی آنتی باکتریال و ضدمیکروب است.

 آنتی اکسیدان هایی در قالب ویتامین های آ، ب، ث، ای، آمینواسیدهای روی و اسیدهای چرب ضروری نیز در این ترکیب یافت می شوند. کلسیم و آلوئین نیز در آلوئه ورا موجود هستند، آلوئین ملینی بسیار قوی است. این گیاه حداقل داراى ۳ اسید چرب با خاصیت ضدالتهابى است که براى معده ، روده کوچک و روده بزرگ مفید است

 ویتامین هاى تشکیل دهنده آن عبارتند از ویتامین C ، B۱۲ ، B۶ ،B۲ ، B۱ ، A و)  E. آلوئه ورا)  با خاصیت اعجاب انگیز خود مى تواند تمام اسید آمینه هاى ضرورى بدن را در اختیار شخص مصرف کننده قرار دهد.هیچ چیز این گیاه به تنهایى شگفت انگیز و خارق العاده نیست. بلکه همراهى و یک جا جمع شدن تمام مواد مورد نیاز بدن از گروههاى مختلف غذایى است که آن را منحصر به فرد کرده است.

 

خواص عالی و شگفت انگیز آلوئه ورا:

1- آلوئه ورا برای پیشگیری از پوکی استخوان:

 

 

 

 

آلوئه‌ورا حاوی برخی مواد معدنی از جمله برن می‌باشد. این عنصر می‌تواند کمبود کلسیم را در بدن به حداقل برساند

 

آلوئه‌ورا حاوی برخی مواد معدنی از جمله برن می‌باشد. این عنصر می‌تواند کمبود کلسیم را در بدن به حداقل برساند. جذب آن را تسریع نماید و همچنین آن را در تمام بدن خش کند. از این رو مصرف آلوئه‌ورا در پیشگیری و درمان پوکی استخوان می‌توان مفید باشد. 

گیاه آلوئه ورا در رفع درد و تسکین آن اثر اعجاب انگیزی دارد که استفاده از آن قدمت هزار ساله دارد. آلوئه ورا در درمان پوکی استخوان می‌تواند مفید باشد این عنصر می تواند کمبود کلسیم در بدن را به حداقل برساند.

ژل Aloe حاوی گلیکوپروتئین است که از تورم و درد جلوگیری و روند بهبود را تسریع می کند و همچنین حاوی پلی ساکارید است که رشد و ترمیم پوست را تحریک می کند. ( آنتراکوئین) موجود در شیره Aloe به عنوان مسهل مؤثر عمل می کند

 

2- ژل آلوئه ورا برای پیشگیری از سنگ کلیه :

 این مواد شیمیایی در مقادیر کم، می توانند از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کنند. از ژل Aloe برای درمان زخمهای درونی و بیرونی نیز می تواند استفاده کرد. این ماده روند درمان بسیاری از جراحات پوستی از جمله زخمها، سوختگیها و یخ زدگی را تسریع می کند

 خوردن آلوئه ورا می تواند سنگ کلیه را دفع نماید یا اندازه سنگ را کوچکتر نماید. مصرف مداوم آلوئه ورا از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می نماید و از بافت های آن مراقبت نماید. با میزان مصرف کمتر، شیرة Aloe می تواند از سنگ کلیه پیشگیری یا اندازة سنگ را کوچکتر کند. 

خوردن آلوئه‌ورا می‌تواند سنگ کلیه را دفع نماید یا اندازه سنگ را کوچکتر نماید. مصرف مداوم آلوئه‌ورا از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می‌نماید و از بافت‌های آن مراقبت نماید

 

3- ژل الوئه ورا برای درمان یبوست:

تأثیر شیره‌ی آلوئه ورا به‌عنوان ملین مورد آزمایش‌های دقیقی قرار گرفته است. آنتراکینون‌های موجود در شیره‌ی آلوئه ورا از یبوست جلوگیری می‌کنند. این مواد با افزایش آب روده و ترشح مخاط، حرکات روده‌ای را افزایش می‌دهند.

 نتیجه‌ی این انقباضات شکسته شدن بیشتر مواد غذایی و مخلوط شدن بهتر آن با کیموس است. در یک آزمایش ۲۸ بزرگسال سالم مورد آزمون قرار گرفتند. در این آزمون اثر آلوئه ورا با یک دارونمای قوی‌تر از فنل فتالئین مقایسه شد. در نتیجه مشاهده شد آلوئه ورا در درمان یبوست تأثیر بیشتری دارد.

آنتراکوئین موجود در ژل آلوئه ورا به عنوان تسهیل کننده دفع مدفوع شناخته شده است که در افراد مبتلا به بواسیر بسیار مفید می باشد. (از زمان های قدیم نیز برای درمان این بیماری طبیبان از آلوئه ورا استفاده می کردند.

 

4- ژل الوئه ورا برای درمان تبخال:

خواص ضدویروسی و ضدعفونی کنندگی ژل آلوئه ورا در جهت درمان عفونت ویروسی تبخال لب کارایی بالایی دارد. ترکیبات موجود در ژل آلوئه ورا بروز تبخال لب را متوقف کرده و روند احیای سلولی منطقه را تسریع می کند .مقدار کمی ژل آلوئه ورا تازه را در آورده و روی تبخال لب بمالید. حدود نیم ساعت صبر کنید و سپس لبها را با آب شستشو دهید. این کار را در روز سه مرتبه تکرار کنید.

در صورت بروز تبخال روزی چند مرتبه ژل آلوئه ورا را روی محل مورد نظر بمالید. با این کار احساس ناراحتی‌تان کمتر شده و تبخال زودتر درمان می‌شود. از جایی که خوردن آلوئه ورا خطری ندارد، دیگر نیازی نیست که نگران خورده شدن آن هنگام مالیدن به لب‌هایتان شوید. خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی آلوئه ورا سبب تسریع بخشیدن به روند بهبود زخم‌ها می‌شود

آلوئه ورا خاصیت ضدویروسی و ضدالتهابی دارد و با مالیدن روی تبخال یا سایر زخم‌های دهان روند درمان تسریع می‌شود. اسیدهای آمینه، ویتامین ب-۱، ب-۲، ب-۶ و ویتامین C موجود در آلوئه ورا نیز در درمان تبخال مؤثرند. به‌عنوان مثال ویتامین ب-۶ مانند یک مسکن طبیعی عمل کرده و باعث تولید پادتن‌هایی می‌شود که به دستگاه ایمنی‌ کمک می‌کنند

 

5- آلوئه ورا برای سلامت دندان ها:

بیماری های دندان و لثه نیز می توانند توسط آلوئه ورا درمان شوند. شما می توانید این درمان طبیعی را در خانه امتحان کنید. بعضی از پودرهای آلوئه ورا را بر روی مسواک خود قرار دهید، سپس به طور معمول دندانهای خود را بشویید. پودر آلوئه ورا، سموم شما را تسکین می دهد و هر گونه عفونت و کبودی را درمان می کند. آب آلوئه ورا همچنین می تواند در حفظ لثه ها کمک کند.

فقط مقداری آب برای قرقره کردن نزدیک خود قراردهید . همچنین سعی کنید میزان مصرف ویتامین D خود را افزایش دهید. هر دو این اقدامات به اندازه کافی برای به دست آوردن لثه های سالم در عرض چند ماه کافی است. بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، آلوئه ورا به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. آلوئه ورا خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، ضدالتهابی، ضدویروسی و ضدقارچی دارد.

 

 

 

ژل آلوئه‌ورا برای مقابله با انواع پوسیدگی‌های دندانی بسیار مفید می‌باشد

 

اخیراً دانشمندان بدین نتیجه دست یافته‌اند که ژل آلوئه‌ورا برای مقابله با انواع پوسیدگی‌های دندانی بسیار مفید می‌باشد و در بهبود مشکلات دهان و لثه قدرت شفابخش دارد. از این رو می‌توان از آلوئه‌ورا به عنوان یک ماده فعال برای پیشگیری از پوسیدگی‌های دندانی در خمیر دندان‌ها و ژل‌های تمیز کننده دندان استفاده نمود. 

ژل دندان آلوئه‌ورا همانند خمیر دندان عمل می کند و قادر به نابودی باکتری‌ها و میکروب های بیماری زای موجود در دهان می‌باشد به طوری که در پژوهش‌های کنونی اثبات شده است که اسید سالیسیلیک، فنل، سولفور، اسید سینامونیک، نیتروژن، اوره، لوپئ.ل صد باکتری و میکروب می‌باشد

 

6- ژل آلو ورا برای درمان زخم معده:

عصارة Aloe شکل ژل این گیاه است که مصارف داخلی دارد و چون دارای خواص ضد میکروبی است، از آن برای درمان عفونتهای میکروبی مجاری معده ای ، روده ای نیز می توان استفاه کرد. چون این ماده اسیدهای معده را که سبب تشدید زخم ها می شود کاهش می دهد برای درمان زخمهای معده نیز مؤثر است.

آلوئه ورا  ترشح اسیدهای معده را تنظیم و کنترل می‌نماید. همچنین خواص بی‌حس کننده، منعقد کننده خون، ضد باکتری و درمان کننده دارد. وردن ژل آلوئه‌ورا سبب می شود که این ژل به جداره لوله‌های گوارشی بچسبد و سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش دهد. 

ژل معجزه‌گر آلوئه‌ورا قادر به کاهش اسیدهای معده (عامل اصلی تشدید زخم‌های معده) می‌باشد. از این رو این ژل برای درمان زخم‌های معده بسیار مؤثر شناخته شده است. آلوئه ورا با خاصیت ضدمیکروبی و تسکین‌دهندگی خود در تسکین دردهای زخم معده مؤثر است و به ترمیم سلول‌های پوششی معده کمک می‌کند.

مصرف و خوردن  آلوئه‌ورا پیش از هر وعده غذایی برای کسانی که از نظر هضم غذای مصرفی با مشکل روبرو هستند نیز مفید می‌باشد، زیرا آلوئه‌ورا سبب تحریک شیره گوارشی و ایجاد جریان طبیعی آن و در نتیجه کمک به شکستن مواد غذایی جهت جذب توسط سلول‌ها می‌شود.

 

7- آلوئه ورا و خواص آن برای معده

شما می توانید از آب آلوئه ورا برای درمان سوزش سر دل استفاده کنید. نوشیدن آب آلوئه ورا ممکن است هنگام حمله سوزش سر دل به شما کمک کند. این محصول سوزش سر دل را با کاهش التهاب و بهبودی دستگاه گوارش کنترل می کند. مصرف خوراکی مداوم ژل آلوئه ورا سبب تنظیم دستگاه گوارش و هضم هرچه بهتر غذا می شود.

همچنین، آلوئه ورا به کنترل ترشح اسید در معده کمک می کند. ترکیبات موجود در آب آلوئه ورا کمک به کنترل ترشح اسید در معده شما می شوند. آلوئه ورا نه تنها با سوزش سر دل، بلکه با زخم های معده نیز مقابله می کند و از بزرگ شدن آنها جلوگیری می کند.

  اثرات حتی نشان داده است که برای مبارزه با زخم معده و جلوگیری از بزرگ شدن آنها راهکار بسیار مناسب نوشیدن آب آلوئه ورا می باشد.  آلوئه ورا به کاهش شدت بیماری رفلاکس معده (GERD) و تسکین دیگر مشکلات مرتبط با گوارش نیز کمک می کند. 

برای کسب بهترین نتیجه یک چهارم فنجان آب آلوئه ورا را حدود نیم ساعت پیش از غذا خوردن بنوشید. برای تهیه آب آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را در یک فنجان آب پرتقال یا آب ساده ترکیب کنید. 

 

8- ژل آلوئه ورا برای درمان خشکی مو سر:

یکی از خواص آلوئه ورا مرطوبت کردن مو و از بین بردن شوره سر است. آلوئه ورا درمانی طبیعی برای خارش پوست سر و خشکی موهاست. آلوئه ورا با داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی به سلامت و تقویت موهای سر کمک می‌کند. ژل این گیاه از خارش‌های ناشی از خشکی پوست سر جلوگیری می‌کند

 آلوئه ورا به خاطر خواص ضدباکتری و ضدقارچی در کاهش شوره‌ی سر نیز مؤثر است. همچنین آنزیم‌های موجود در ژل آلوئه ورا با زدودن سلول‌های مرده‌ی موجود پوست سر، به رویش مجدد مو توسط فولیکول‌ها کمک می‌کنداضافه کردن ژل آلوئه ورا به شامپو‌ها راهی مناسب برای از بین بردن باکتری‌ها و کاهش ناراحتی‌های پوست سر است. با پرچم همراه باشید .

آلوئه ورا از خارش ناشی از شوره و خشکی پوست  سر جلوگیری می‌کند. مصرف بیش از حد شامپوها و نرم‌کننده‌ها می‌تواند موجب آسیب رساندن به مو و التهاب و حساسیت پوست سر شود. افزودن آلوئه ورا به این شامپوها راهی مناسب برای زدودن سر از باکتری‌ها و کاهش ناراحتی‌های پوست سر است.  

 

9- ژل آلوئه ورا ضد ویروس است:

تحقیقات اخیر نشان داده که ( مانوز استیله) به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی، دارای خواص درمانی ضد ویروس ایدز است.مانور استیله خود ویروس را مورد حمله قرار می دهد اما مهمتر اینکه، میزان تأثیر AZT را (یک داروی مؤثر در درمان عفونت ویروس  (HIVتا حد زیادی بالا می برد. اگر این ترکیب دارویی با Aloe مصرف شود، میزان AZT مورد استفاده برای HIV را می توان تا ۹۰% تقلیل داد که این امر از هزینه ها و عوارض جانبی AZT تا حد زیادی خواهد کاست.

 که این امر از هزینه ها و عوارض جانبی AZT تا حد زیادی می کاهد. برای درمان HIV به مصرف روزانه ۸۰۰ الی ۱۶۰۰ میلی گرم مانوزاستیله نیاز می باشد، این میزان از ماده مزبور برابر با نیم تا یک لیتر عصاره آلوئه ورا می باشد. هر چند میزان مانوراستیله می تواند در فرآورده های مختلف متفاوت باشد.

 

 

10- آلوئه ورا دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند:

آنزیم‌های موجود در آلوئه ورا پروتئینی را شکسته و آن را به اسیدهای آمینه تبدیل کرده و در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد. آنزیم برادی‌کیناز موجود در آلوئه ورا به دستگاه ایمنی در نابودی عفونت‌ها کمک می‌کند. عنصر روی برای عملکرد مناسب دستگاه ایمنی ضروری است. مصرف آلوئه ورا می‌تواند کمبود روی را جبران کرده و دستگاه ایمنی را تقویت کند. 

روی به بهبود بیماری‌ها، نابودی باکتری‌ها و محافظت غشای سلولی کمک می‌کند. روی قسمتی از ساختمان گیرنده‌های هورمونی و پروتئین‌هایی است که در سلامتی، تنظیم حالت روحی و عملکرد دستگاه ایمنی نقش دارند و بدون بروز حساسیت و عوارض جانبی، عملکرد دستگاه ایمنی را بهبود می‌بخشد. 

صرف ژل آلوئه ورا به صورت خوراکی قدرت ایمنی بدن را بالا برده و کمک می کند که سموم در بدن تجمع نکند و همچنین به سلول های بدن حیات می بخشد و سبب نرمال شدن متابولیسم بدن می شود. نوشیدنی های  ساخته شده با آب آلوئه ورا دارای خواص ضد سم زدایی طبیعی هستند، که به طور موثر سیستم گوارش و سیستم گردش خون را تمیز می کند. 

همانطور که سطح جذب مواد مغذی تسریع می شود، باعث گردش خون بهتر و همچنین سلامت می شود.هنگامی که خون غنی از اکسیژن است، به طور خودکار مواد مغذی را درون سلول ها به طرز ماهرانه ای فراهم می کند. این سلول های سالم، توانایی بدن شما را در جلوگیری از عفونت هاو تقویت سیستم ایمنی بدن خود تضمین می کنند.

 

11- آلوئه ورا برای کنترل دیابت:

پژوهش‌ها نشان دادند که قند خون را در انسان کاهش می‌دهد.  آلوئه ورای خوراکی در کاهش قند خون موثر است. بر اساس شواهد موجود آلوئه ورا می‌تواند هایپرگلیسمی مزمن و مشکلات ناشی از چربی بالا را که در بیماران مبتلا به دیابت کاهش دهد.

این مشکلات در بیماران دیابتی رایج بوده و یکی از علل اصلی بروز مشکلات قلبی عروقی هستند؛ بنابراین می‌توان عنوان داروی طبیعی دیابت را نیز به لیست فواید آلوئه ورا افزود. در یک آزمون بالینی ۷۲ زن مبتلا به دیابت شرکت کردند. به‌ دسته‌ای از بیماران روزانه یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و به دسته‌ی دیگر یک دارونما به مدت ۶ هفته داده شد.

 قند خون و تری‌گلیسرید بیمارانی که آلوئه ورا مصرف کردند به‌طور چشمگیری کاهش یافت. در آزمون بعدی تأثیر آلوئه ورا و دارونما به همراه داروی کاهش قند خون گلی‌بن‌کلامید مورد ارزیابی قرار گرفت. در این آزمون نیز زمانی که آلوئه ورا به همراه گلی‌بن‌کلامید مورد استفاده قرار گرفت تأثیر بسیار بیشتری از مصرف دارونما به همراه گلی‌بن‌کلامید نشان داد. 

دانشمندان دریافتند از آنجا که آلوئه ورا قادر است آنزیم‌های موجود در پانکراس را فعال نماید می‌تواند در افرادی که دچار دیابت و هیپوگلیسمی هستند به تعادل و تنظیم قند خون کمک نماید.  مصرف پودر آلوئه ورا در کاهش و تنظیم قند خون و درمان دیابت موُثر است 

آلوئه ورا با داشتن آنزیم آمیلاز و تحریک پانکراس در تولید آنزیم های لازم بدن باعث کاهش قند خون می گردد  بنابر این می‌توان گفت: یک داروی طبیعی برای درمان دیابت می‌باشد.

 

12- آلوئه ورا برای پوست:

آلوئه ورا جزء اصلی بسیاری از محصولات پوستی است که به حفظ جوانی پوست کمک می کند. حمایت مضائف آلوئه ورا در هر کرم پوستی باعث افزایش عملکرد آن به عنوان یک نگهدارنده سلولی چروک بوده و پوست جوان می شود.  خواص ضد پیری بر روی پوست اثر می گذارد و آن را تازه، نرم، بدون چروک و روشن نگه می دارد.  خواص آلوئه آن را به سرعت در لایه های مختلف پوست، حتی به عضلات سطح بدن نفوذ می دهد.

 

 

 

 آلوئه ورا سلول های پوستی مرده را از بین می برد و سلولهای جوان را جایگزین می‌کند

 

آلوئه ورا برای درمان بیماری های پوست از زمان های قدیم استفاده شده است ژل داخلی خالص استخراج شده از برگ آلوئه ورا بهترین راه طبیعی برای لایه برداری پوست است و همچنین به کاهش نشانه های بیماری پوستی کمک می کند.

 بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و محصولات مراقبت شخصی، لوازم آرایشی شامل عصاره های آلوئه هستند.در حقیقت، اگر شما در خانه خود گیاه آلوئه ورا بخرید، قسمت کوچکی از برگ را پاره کنید، ژل را برداشته و آن را به شکل خام روی صورت خود قرار دهید این درمان به مراتب بهتر و موثر تر از بسیاری از کرم های گران پوست در بازار است. 

پوست هایی را که در اثر آفتاب، سوختگی پیدا کرده اند نرم می کند. سلول های پوستی مرده را از بین می برد و سلولهای جوان را جایگزین می‌کند، بنابراین پوست را درخشان و تازه می کند. مانع از پیری پوست و چین و چروک آن می گردد.

 

13- آلوئه ورا ضد ریزش مو

یکی از راههای کنترل و درمان کم پشتی موی سر استفاده از آلوئه ورا  است. بسیاری از مردم از محصوالات گوناگونی که حاوی آلوئه ورا می‌باشد برای ضخیم شدن مو و سلامت آن استفاده می‌کنند که یکی از روشها استفاده از ژل آلوئه ورا می‌باشد.

آلوئه ورا حاوی آنزیمهایی است که عامل محرکی برای تولید و رشد موهای جدید هستند، مکانیسم عملکرد آن بگونه ای است که سرعت جریان گردش خون را افزایش داده بنابراین پاپیلای پوستی (زائده بافتی ریشه موی سر) را فعال نموده و سبب افزایش تغذیه فولیکولهای مو می‌گردد.

آلوئه‌ورا حاوی آنزیم‌هایی است که باعث کنترل و درمان کم پشتی موی سر استفاده از آلوئه‌ورا می‌باشد. امروزه بسیاری از مردم جهت ضخیم شدن مو و سلامت آن محصولات گوناگون آلوئه‌ورا را مورد مصرف قرار می‌دهند که در این میان استفاده از ژل آلوئه‌ورا یکی از روش‌های مفید و مؤثر می‌باشد. همچنین به علت خواص ضد باکتری و قارچی که آلوئه ورا دارد مانع از ایجاد شوره سر می‌گردد

آلوئه ورا ثابت کرده است که یک گزینه عالی برای ارتقاء رشد مو به طور طبیعی است ، مواد شوینده حاوی این گیاه برای حفظ موهای سالم ضروری هستند. شما می توانید ژل این گیاه را به کل پوست و مو اعمال کنید، تا از ریزش مو خودداری کنید. زیرا آنزیمی است که برای تحریک رشد مو مفید است. شامپو آلوئه ورا باعث بهبود گردش خون و جلوگیری از استرس و فشار روحی می شود.

 در واقع، دارای خواص ضد التهابی است که به طور موثر درمان آلوپسی آندروژنیک یا طاسی الگوی مردانه را درمان می کند.اگر به طور منظم به عنوان شامپو و تغذیه مناسب استفاده می کنید، مطمئنا از ریزش مو جلوگیری می کنید.

 

14- آلوئه ورا ضد ویروس ایدز:

تحقیقات اخیر نشان داده که مانوز استیله که یک ماده مؤثر در صبر زرد است به عنوان یک ترکیب ضد ویروس دارای خواص درمانی ضد ویروس ایدز است. مانوز استیله خود ویروس را مورد حمله قرار می‌دهد. اما مهمتر اینکه میزان تأثیر AZT را که یک داروی مؤثر در درمان عفونت ویروس HIV است را تا حدود زیادی بالا می‌برد. 

اگر این ترکیب دارویی با صبر زرد مصرف شود میزان AZT مورد استفاده برای HIV را تا 90 درصد می‌توان تقلیل داد که این امر از هزینه‌ها و عوارض جانبی HIV تا حد زیادی خواهد کاست.

 

عوارض آلوئه ورا:

 

 

مصرف طولانی و مزمن آلوئه ورا می تواند سبب کمبود پتاسیم گردد که می تواند با پاره ای معالجات قلبی تداخل کند

 

مصرف طولانی و مزمن شیرة Aloeمی تواند سبب کمبود پتاسیم گردد که می تواند با پاره ای معالجات قلبی تداخل کند. احتمال کمبود پتاسیم در بدن در صورتی که شیرة Aloe را با ادرار آورهای (مدرهای) تیازید، شیرین بیان یا کورتیکو استروئید مصرف کنید، بیشتر است.

مصرف طولانی مدت این ماده سبب وابستگی به آن می شود یا تعادل الکترولیتی را مختل می سازد. این ماده ممکن است سبب تغییر رنگ ادرار به رنگ قرمز بی ضرر گردد. کودکان زیر 12 سال نباید گیاه Aloe مصرف کنند با پرچم همراه باشید .

ژل Aloe برای درمان زخمهای عمیق مؤثر نیست. شیرة آن می تواند سبب گرفتگی یا اسهال روده ای شدید گردد، زنان باردار یا شیرده نباید این ماده را مصرف کنند زیرا ممکن است سبب انقباضهای رحمی گردیده و سقط جنین را تحریک کند. ژل Aloe برای استعمال خارجی مادة بی خطری است، اما در موارد نادری سبب واکنش آلرژیک می شود. 

اگر پوست شما تحریک می شود مصرف آنرا ادامه ندهید. مصرف مسهل Aloe برای درمان بیماریهای معده ای، روده ای، انسداد روده ای، آپاندیسیت یا درد معده مبهم تجویز میشود.مصرف زیاد این ماده ممکن است سبب تشدید اولسرها، بواسیر، دیورتیکولوز، التهاب دیورتیکول، کولیت یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) گردد

با وجود خواص بسیار آلوئه ورا و با آنکه تاکنون هیچ عوارضی از مصرف آن گزارش نشده است پزشکان مصرف خوراکی آن در طول دوران بارداری و شیردهی را برای خانم ها منع می کنند. 

 

تداخل  آلوئه ورا با دیگر داروها :

مصرف بیش از اندازه و طولانی مدت شیره‌ی آلوئه ورا می‌تواند باعث بروز اسهال، مشکلات کلیوی، وجود خون در ادرار، کاهش پتاسیم، ضعف عضلانی، کاهش وزن و مشکلات قلبی      اگر از دیگوکسین (از داروهای مؤثر در درمان نارسایی قلبی) استفاده می‌کنید، از مصرف شیره‌ی آلوئه ورا خودداری کنید.

 بر اساس تحقیقات مصرف آلوئه ورا در بیماران دیابتی قند خون را کاهش می‌دهد، بنابراین اگر مبتلا به دیابت هستید، در صورت مصرف خوراکی آلوئه ورا، به دقت قند خون‌تان را کنترل کنید. آلوئه ورا با تأثیر بر قند خون می‌تواند قبل و بعد از عمل جراحی، در روند کنترل قند خون دخالت کند، بنابراین از دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف آلوئه ورا را متوقف کنید.

مصرف ژل آلوئه ورا در مواردی می تواند تداخلات دارویی ایجاد نماید به عنوان نمونه استفاده از ژل آلوئه ورا اثرات پایین آورندگی قند خون و بن بست گلامید را بخاطر داشتن اثر ضد خون افزایش می‌دهد و همچنین اثر ضد التهابی هیدروکورتیزون استات را هنگامی که به عنوان یک حامل استفاده شود افزایش می دهد.

با  رهاوب همراه باشید

عوارض جانبی آلوئه ورا:

 آلوئه ورا خاصیت ضدیبوست داشته و باعث کاهش پتاسیم خون می‌شود. کاهش پتاسیم خون می‌تواند عوارض جانبی دیگوکسین را تشدید کند. اگر باردار هستید یا نوزادتان را شیر می‌دهید، از مصرف ژل یا شیره‌ی آلوئه ورا اجتناب کنید، زیرا گزارش‌هایی مبنی بر سقط جنین و نقص‌های مادرزادی نوزاد در اثر مصرف آلوئه ورا وجود دارند. 

 اسهال می تواند منجر به درد شدید، کم آبی و عدم تعادل شود ، آدنوم های کولون (تومورهای خوش خیم) ،  سرطان کولون پس از استفاده طولانی مدت (نادر) ، ممکن است کودکان زیر ۱۲ سال با مصرف آلوئه ورا دچار درد شکم، گرفتگی عضلات و اسهال شوند، بنابراین مصرف آلوئه ورا برای آنها توصیه نمی‌شود

 در صورتی که بواسیر دارید، از مصرف شیره‌ی آلوئه ورا خودداری کنید، زیرا می‌تواند شرایط را بدتر کند. شیره‌‌ی آلوئه ورا نباید به مقدار زیاد مصرف شود، زیرا ممکن است عوارض جانبی مانند درد معده یا گرفتگی عضلات را به دنبال داشته باشد. 

      

 

 

 ممکن است کودکان زیر ۱۲ سال با مصرف آلوئه ورا دچار درد شکم، گرفتگی عضلات و اسهال شوند

 

 اگر بیماری‌های روده از قبیل کرون، کولیت زخمی یا گرفتگی و انسداد روده دارید، از مصرف شیره‌ی آلوئه ورا اجتناب کنید، زیرا شیره‌ی آلوه ورا می‌تواند باعث تحریک روده شود. مصرف مقادیر بالای شیره‌ی آلوئه ورا می‌تواند باعث اختلالات کلیه و مشکلات جدی دیگری شود، بنابراین اگر مشکلات کلیوی دارید، از مصرف شیره‌ی آلوئه ورا خودداری کنید.

 اگر آلوئه ورا به صورت متعادل استفاده شود ضرری نخواهد داشت ولی مصرف زیاد آن گاهی اوقات موجب اسهال خونی می شود و مصرف زیاد و طولانی مدت آن موجب کمبود کلسیم می شود. مصرف آلوئه ورا در برخی از بیماری های کبدی منع شده است.

محققان نتیجه گرفته اند که عوارض جانبی ناشی از نوشیدنی آب آلوئه ورا ناشی از حضور آنتراکینون که به عنوان ملین است. اگرچه آنتراکینون یک ترکیب ارگانیک است که به طور طبیعی در برگ گیاه آلوئه ورا یافت می شود، سمی است و باید از بلع آن اجتناب شود.

مصرف آلوئه ورا

بیش از دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا در روز مصرف نکنید، زیرا می تواند موجب ابتلا به اسهال و درد شکمی شود. درمان آکنه آلوئه ورا سرشار از خواص ضد باکتری است و می تواند به مبارزه با باکتری های مسئول آکنه کمک کند. همچنین، این محصول التهاب پوستی را کاهش می دهد. چند بار در روز ژل آلوئه ورای تازه را به صورت مستقیم روی قسمت های تحت تاثیر قرار گرفته با آکنه بمالید.

در مصرف آلوئه ورا نباید زیاده روی کرد چون همان گونه ک سرشار از خواص و فایده است مصرف بیش از حد آن می تواند برای بدن ما مضر باشد گاهی ممکن است مصرف آن برای قلب مضر باشد یا با داروهای دیابت و قلب تداخل پیدا کند پس حتما با پزشک خود مشورت کنید بعد از این گیاه فوق العاده استفاده کنید. و همچنین مصرف زیاد آن می تواند باعث اسهال خونی شود پس حتما قبل از استفاده از آلوئه ورا با پزشک حود مشورت کنید.

منبع: پرچم