۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

جمله های زیبا برای پدر

(متن های زیبا در وصف پدر )

جمله های زیبا برای پدر

ظـاهـــرش جـــدی ست…

امـا دلـــی دارد کـه مــهربـانـی اش بـه وسعـت یک اقــیـانــوس است!

بــد قـول نــیـست …

امـــا گرفتار است، با او راه بیا

خــستـه کـه بــاشـد، تــنهـایش بــگــذار،

تودار است

اما صبر کن خودش بعد، حرف هایش را می گوید!

او تمام دنیای من است.

– پدرم روزت مبارک –

  • دانیال عظیمی
  • چهارشنبه ۲۰ فروردين ۹۹

غسل جنابت

مهمترین غسل در میان غسل های واجب، غسل جنابت است. اصل غسل جنابت به تنهایی واجب نیست؛ بلکه برای انجام برخی کارها مانند نماز، روزه، مسّ قرآن و ... به دستور شرع واجب شده است و انجام دادن این گونه اعمال بدون غسل، گناه است؛ بلکه در برخی موارد عمل باطل خواهد بود.

مراحل اصلی غسل عبارت است از:

1- نیت؛ گفتن نیت به صورت کلامی در زمان انجام غسل ، واجب نیست ، بلکه همین ‏قدر که قلباً به نیت انجام غسل به حمام می روید و نیت شما انجام چه غسلی است، کفایت می‏کند ، همچنین برای شستن هر قسمتی از بدن نیاز به گفتن نیت مجدد نیست.

  • دانیال عظیمی
  • دوشنبه ۱۸ فروردين ۹۹

فال حافظ و آداب آن !

چند نکته در رابطه با خواندن اشعار حافظ و فال حافظ :

در هنگام خواندن اشعار حافظ بهتر است به معنا و مفهوم کلمات و ریتم شعری که می خوانیم دقت ویژه ای داشته باشیم و در این حال باید بدانیم که مقصد مطلب به چه چیزی می باشد و نکات و لازمه های آن را بیابیم.

فال حافظ و فال های روزانه :

با این که رایج ترین روش های فال استفاده از دیوان حافظ است اما باید این را دانست که فال حافظ وحی منزل نیست و نباید همه ی کار ها را به فال و استخاره گذاشت

در ایام شب یلدا و سال تحویل بازار فال حافظ بسیار داغ است و همه ی اطرافیان برای اینکه حتی اگر شده در زندگی بقیه سرکی بکشند مدام به گرفتن فال حافظ تاکید می کنند.

جالب است که بدانید فال حافظ داری پنج مرحله می باشد که عبارتند از :

نیت

فاتحه

قسم

سرکتاب

فال

  • دانیال عظیمی
  • شنبه ۱۶ فروردين ۹۹

حیف که زندان نرفته ای

سرانجام بعد از دو سال زحمت و بی خوابی کشیدن، آخرین پاک نویس رمانم هم تمام شد ومن افتادم دنبال این که یک ناشر حسابی گیر بیاورم و کتابم را چاپ کنم .

اولش فکر می کردم مشکل اصلی برای یک نویسنده، نوشتن کتاب است; اما بعد فهمیدم که چاپ کتاب، از نوشتن آن سخت تر است . از کلاس های دانشگاهم زدم و کلی این طرف و آن طرف دویدم . به همه ناشرینی که اسمشان را شنیده بودم رو انداختم; اما مثل این که ناشرها اهل رمان چاپ کردن نبودند . بعضی ها هم تا می فهمیدند که این رمان اولین رمان من است و خودم هم دانشجویم، دلسرد می شدند و می گفتند: چاپ این کارها یعنی اعلام ورشکستگی .

  • دانیال عظیمی
  • دوشنبه ۱۱ فروردين ۹۹

درد در هر جای شکم نشانه چیست و کدامیک خطرناک است؟

علت دردهای شکمی در نواحی مختلف شکم

دردهای شکم در زبان عامیانه به درد نواحی دور ناف گفته میشود و به درد ناحیه فوقانی میانی شکم یا درد اپی گاستر درد سر دل گفته میشود.درد شکمی ( یا درد معده) می تواند یکی از نشانه های مرتبط با اختلالات گذرا یا بیماری های جدی باشد.

بیان یک تشخیص قطعی از علت درد شکم می تواند مشکل باشد، زیرا بسیاری از بیماری ها می توانند به این علامت منجر شوند. در اغلب موارد درد شکمی خوش خیم و یا گذرا می باشد لیکن گاهی نیاز به مداخله فوری متخصصان وجود دارد.

 

همه ما مشکلات وحشتناکی در حال حاضر داریم، اما علائم خاص ممکن است چیزی جدی تر نشان دهند اگر هر کدام از این درد های شکمی که دلیل و ریشه ی آنها را در بخش سلامت نمناک خواهیم گفت را تجربه می کنید، به پزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید دستگاه گوارش خود را از مشکلات خطرناک حفظ کنید.

  • دانیال عظیمی
  • سه شنبه ۵ فروردين ۹۹