دسر علاوه بر کوچک تر ها در بین بزرگتر ها هم طرفداران زیادی دارد. در ادامه این مطلب ۱۸ روش تهیه دسرهای خوشمزه و ساده را برای شما آماده کرده ایم.

۱. دسر ساده زعفرانی

دسر زعفرانی یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین دسر‌هایی است که ‎می‌توانید در زمانی بسیار کم آن را تهیه کنید.

نصف پیمانه آب را در قابلمه ریخته و ۲ قاشق غذاخوری ژلاتین را به آن اضافه کنید. کمی صبر کنید تا دانه‌های ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کنند. سپس قابلمه را روی حرارت شعله بسیار ملایم قرار دهید تا ژلاتین شفاف و مایع شود. در مرحله بعد، ۳ لیوان شیر و ۱ لیوان شکر را در ظرفی جداگانه روی حرارت قرار دهید تا جایی که کمی گرم شود. پس از آن کمی زعفران ساییده شده را به مخلوط شیر و شکر اضافه کنید. به محض این‌که احساس کردید شیر در حال به جوش آمدن و قل زدن است، کمی گلاب و وانیل را به همراه ژلاتین مایع به آن اضافه کنید و اجازه دهید که مخلوط کاملا سرد شود. سپس نصف بسته خامه صبحانه را حسابی با چنگال یا همزن هم بزنید تا رقیق شود. خامه رقیق شده را به موادی که در مرحله قبل مخلوط کردید اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا یک‌دست شوند. برای مرحله آخر، کف قالب مورد نظرتان را کمی با روغن خوراکی چرب کنید و مواد را داخل قالب بریزید و اجازه دهید به مدت ۴-۵ ساعت داخل دمای یخچال سرد شده و شکل قالب را به خود بگیرد. پس از آن دسر شما آماده سرو است.

برای تزیین کردن دسر ساده خود می‌توانید مثل ژله آن را به یک ظرف دیگر منتقل کنید.

 

دسر ساده و خوشمزه

۲. دسر تارت بستنی

تارت بستنی یک دسر ایتالیایی بسیار خوشمزه است که خصوصا برای فصل‌های گرم بسیار دلچسب می‌شود. از این دسر می‌توانید حتی به عنوان یک عصرانه خوشمزه هم استفاده کنید.

۳ قاشق غذاخوری کره آب شده و یک فنجان (نصف کل مقدار خمیر) خمیر نان (یا خمیر شیرینی) را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی یک ورق فویل پهن کنید و کنار بگذارید. یک پیمانه بستنی (نصف کل مقدار بستنی) را روی یک ظرف صاف به صورت یک لایه پهن کنید و آن را با بادام هندی بو داده شده که به خوبی خرد و ریز ریز شده است بپوشانید. روی بستنی و بادام‌ها را مقدار باقی مانده خمیر نان بپوشانید و به مدت ۲ ساعت آن را در فریزر قرار دهید تا به خوبی خودش را بگیرد. پس از آن دوباره یک لایه بستنی روی دسر اضافه کنید و مجددا به مدت ۱۰ الی ۱۲ ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

برای تزیین کردن این دسر، بادام هندی‌ها را روی دسرتان بریزید. آن را به شکل قطعات مربع شکل بریده و سرو کنید.

 

 

۳. دسر پودینگ تخم شربتی

همه ما در روز‌های گرم تابستان برای جلوگیری از گرما زدگی از شربت تخم شربتی استفاده کرده ایم. تخم شربتی خواص زیادی دارد و این‌گونه نیست که فقط برای فصل گرما توصیه شود. تخم شربتی گیاهی خودرو از خانواده نعناعیان و شبیه به ریحان، ولی با برگ‌ها و تخم‌های ریزتر می‌باشد. از خواص آن می‌توان به کاهش وزن، کمک به درمان بیماری‌های تنفسی، درمان عفونت‌های پوستی، انتقال کلسیم به استخوان ها، کاهش فشار خون، و کمک به دفع مواد زائد بدن اشاره کرد.

با توجه که خواص متعددی که این دانه بسیار کوچک دارد، می‌توان علاوه بر شربت برای تهیه دسر هم از آن استفاده کرد. طرز تهیه این دسر بسیار ساده بوده و نتیجه آن بسیار خوشمزه می‌شود.

برای تهیه یک لیوان از این دسر بسیار ساده، نصف پیمانه توت فرنگی را در غذا ساز یا مخلوط کن به شکل پوره در بیاورید. می‌توانید از هر میوه دیگری هم که دوست دارید در تهیه این دسر استفاده کنید. تخم شربتی را هم جداگانه در آب خیس کنید تا پف کند و دور آن لعاب شکل بگیرد. سپس پوره میوه را با یک-چهارم پیمانه شیر، تخم شربتی، مقدار بسیار کمی وانیل، و کمی عسل برای طعم‌دار کردن دسر مخلوط کنید. می‌توانید به جای شیر معمولی از شیر نارگیل هم استفاده کنید تا دسر شما طعم خاص‌تر و جدید تری داشته باشد. همچنین اگر تمایل داشتید تا دسرتان رقیق‌تر باشد، می‌توانید از شیر بیشتری استفاده کنید. روی ظرف را بپوشانید و دسر را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

در نهایت روی این دسر ساده را با قطعات میوه تزیین و سرو کنید.

 

 

۴. دسر ساده ژله رنگین کمان

ژله از دسر‌هایی است که تقریبا در تمام مهمانی‌ها دیده می‌شود. بعضی از خانم‌ها برای تنوع دادن به ظاهر ژله‌شان از ریختن میوه‌های خرد شده در آن یا مخلوط کردن آن با کمی بستنی استفاده می‌کنند. یکی از کار‌هایی که با استفاده از ژله ساده می‌توان کرد، تهیه ژله رنگین کمانی است. برای تهیه این دسر احتیاج به بستنی ساده و چند رنگ ژله دارید.

با اولین رنگ ژله کار را آغاز کنید. نصف بسته پودر ژله را با نصف لیوان آب جوش حل کنید. سپس حدود دو-سوم این مایع را جدا کرده و کنار بگذارید، به باقی آن کمی آب سرد اضافه کنید و در قالب ژله بریزید. ظرف را داخل یخچال بگذارید تا کمی خودش را بگیرد. اجازه ندهید تا ژله کاملا بسته شود، چرا که در انتها لایه‌های مختلف آن از هم جدا خواهند شد. مقداری از مایع ژله را که در مرحله قبل جدا کردید با ۲ قاشق غذاخوری بستنی وانیلی مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سپس این مخلوط را روی لایه ژله‌ای که داخل یخچال است بریزید و مجددا در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد. این مراحل را برای سایر رنگ‌های ژله تکرار کنید. در نهایت ظرف را داخل یخچال بگذارید تا ژله کاملا خودش را بگیرد.

در زمان سرو، برای این ‎که دسر شما به خوبی از ظرف جدا شده و در بیاید، ظرف آن را کمی در آب جوش فرو ببرید.

 

 

۵. دسر ساده ژله میوه‌ای

یکی دیگر از دسر‌های خیلی خوشمزه و پر طرفدار برای مهمانی‌ها و مراسمات ژله میوه‌ای است. تهیه این ژله از انواع دیگر ژله‌های مجلسی مثل ژله رنگین کمان و ژله تزریقی زمان کمتری از شما می‌گیرد.

برای تهیه این مدل ژله کافی است یک رنگ ژله ساده دلخواهتان را درست کنید. درون یک ظرف خوش فرم که میخواهید ژله تان شکل آن را به خود بگیرد چند لایه میوه خرد شده مطابق سلیقه تان بریزید و سپس مایع ژله را که در مرحله قبل آماده کردید روی آن بریزید؛ ظرف را به همراه محتویاش داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا ژله به خوبی خودش را بگیرد.
دسر ساده ژله میوه‌ای

یکی دیگر از دسر‌های خیلی خوشمزه و پر طرفدار برای مهمانی‌ها و مراسمات ژله میوه‌ای است. تهیه این ژله از انواع دیگر ژله‌های مجلسی مثل ژله رنگین کمان و ژله تزریقی زمان کمتری از شما می‌گیرد.

برای تهیه این مدل ژله کافی است یک رنگ ژله ساده دلخواهتان را درست کنید. درون یک ظرف خوش فرم که میخواهید ژله تان شکل آن را به خود بگیرد چند لایه میوه خرد شده مطابق سلیقه تان بریزید و سپس مایع ژله را که در مرحله قبل آماده کردید روی آن بریزید؛ ظرف را به همراه محتویاش داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا ژله به خوبی خودش را بگیرد.

 

 

۶. دسر شیر برنج

شیر برنج یک دسر سنتی ایرانی است که علاوه بر دسر بعد از غذا به عنوان میان وعده و صبحانه نیز مصرف می‌شود. این دسر به دلیل مواد مغذی‌ای که در تهیه آن استفاده می‌شود بسیار مفید است. تهیه این دسر با کمترین میزان مواد لازم امکان پذیر است و حدودا ۱ ساعت از شما زمان خواهد گرفت.

یک پیمانه برنج را از شب قبل شسته و خیس کنید تا به خوبی نرم شود و دسر شما بافت لطیفی داشته باشد. روز بعد، برنج را به همراه دو لیوان آب در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت شعله گاز قرار دهید اجازه دهید تا به جوش بیاید. زمانی که برنج جوشید و مقدار آب آن به نصف رسید، ۲ لیتر شیر را اضافه کرده و مجددا اجازه دهید تا بجوشد. وقتی برنج خوب پخته و غلیظ شد، نیم پیمانه گلاب را به مخلوط شی و برنج اضافه کنید و قابلمه را از روی شعله بردارید. اجازه دهید تا دسر خنک شود؛ روی آن را با دارچین یا گل محمدی تزیین و سرو کنید.

 

 

۷. دسر فرنی

فرنی نیز یک دسر ساده ایرانی است که خیلی راحت و در زمانی کمتر از نیم ساعت آماده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه این دسر خوشمزه عبارتند از: ۴ لیوان شیر، ۴ قاشق غذا خوری آرد برنج، ۴ قاشق غذا خوری شکر، نصف استکان آب، نصف استکان گلاب، نصف قاشق چای خوری هل سابیده شده، ۱ قاشق مربا خوری زعفران دم کرده، دارچین، و خلال پسته

ابتدا شیر را درون قابلمه بریزید. سپس آرد برنج را به همراه آب، شکر، و هل اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا آرد و شکر به خوبی در شیر سرد حل شوند. مواد مخلوط شده را روی حرارت ملایم شعله گاز گذاشته و هم بزنید تا آرد برنج گلوله گلوله نشود. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مخلوط کمی غلیظ شود. در این مرحله می‌توانید گلاب را هم به مخلوط اضافه کنید و باز روی شعله کمی فرصت دهید تا مایع غلیظ شود. توجه کنید که فرنی شما پس از سرد شدن غلیظ‌تر می‌شود؛ بنابراین زمانی که آن را از روی گاز بر می‌دارید نه باید خیلی شل باشد نه خیلی سفت. دسر ساده فرنی را بلافاصله بعد از برداشتن از روی حرارت شعله داخل ظرف‌هایی که می‌خواهید دسر خود را در آن‌ها سرو کنید ریخته و روی آن را با زعفران، دارچین، و خلال پسته تزیین کنید.

 

 

۸. شیرینی شکلاتی آلمانی

آشپزی آلمانی، مانند آشپزی اقوام دیگر، خصوصیات خودش را دارد و ازجمله‌ی آن‌ها سادگی است. طرز تهیه همین دسر ساده و سریع بدون فر، یعنی شیرینی شکلاتی آلمانی، همین خصوصیت را نشان می‌دهد. شما برای طرز تهیه شیرینی شکلاتی آلمانی به این مواد اولیه نیاز دارید:


بیسکوییت پتی‌بور: ۱۰۰ گرم
تخم‌مرغ: یک عدد
گردوی خردشده: ۲۰ گرم
شکر: یک‌دوم پیمانه
پورکاکائو: دو قاشق

طرز تهیه شیرینی شکلاتی آلمانی

کره و پودر کاکائو را روی حرات بگذارید، آن‌قدر که کره آب شود.
تخم‌مرغ و شکر را اضافه کنید و به‌سرعت هم بزنید که شکر حل شود. نباید اجازه دهید سفیده تخم‌مرغ ببندد و پخته شود.
بیسکوییت‌ها را خرد کنید: به‌صورتی‌که پودر شود.
مواد را از روی شعله بردارید و پودر بیسکوییت و گردو را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
مواد را داخل ظرف مناسب دهید و روی آن را با پودر کاکائو و گردو کنید.
برای دو ساعت آن را داخل فریزر قرار دهید.
بعد از دو ساعت دسر آماده است و می‌توانید آن را برش بزنید.

 

 

۹. سوهان عسلی کنجدی

شما می‌توانید در جای‌جای ایران دسر‌های خوشمزه‌ای پیدا کنید؛ از مربا‌های تبریز تا حلواکشی جنوب. در مرکز ایران، از قم گرفته تا اصفهان و شیراز، سوهان عسلی کنجدی یکی از دسر‌های محبوب است. این دسر ساده بدون شیر جزو دسر‌های ساده و سریع بدون فر محسوب می‌شود که شما می‌توانید به‌راحتی و با صرف زمان کمی آن را تهیه کنید. برای تهیه سوهان عسلی کنجدی به این مواد اولیه نیاز دارید:

کنجد: یک‌ونیم پیمانه
شکر: یک پیمانه
عسل: سه قاشق غذاخوری
روغن: دو قاشق غذاخوری
زعفران حل‌شده: یک قاشق

طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی

شکر و عسل و روغن را در یک ظرف مناسب حرارت دهید و هم بزنید که طلایی‌رنگ شود.
زعفران را اضافه کنید و هم بزنید.
کنجد را اضافه کنید و هم بزنید که رنگ طلایی بگیرد.
یک سینی را چرب کنید و روی حرارت بگذارید که داغ شود و سوهان را روی آن بریزید. سینی باید به‌قدری داغ باشد که سوهان به‌سرعتت ببندد و ترد شود.

 

 

۱۰. دسر بیسکوییتی بدون فر

دسر‌های بیسکوییتی همیشه محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند. شما به‌راحتی می‌توانید این دسر ساده و سریع بدون فر را در زمانی کوتاه تهیه کنید. برای تهیه این دسر بیسکوییتی شما به این مواد اولیه نیاز دارید:

بیسکوییت پتی‌بور: دو بسته
وانیل: سر قاشق چایخوری
زرده‌ی تخم‌مرغ: چهار عدد
شکر: یک پیمانه
کره: ۵۰ گرم
آرد: دو قاشق غذاخوری
شیر: دو لیوان
پودر کاکائو و پودر قند: برای تزئین


طرز تهیه دسر بیسکوییتی بدون فر


زرده‌ها و شکر را به‌خوبی بزنید که شکر کاملاً حل شود.
شیر و آرد را قابلمه‌ای متوسط مخلوط کنید.
مایه‌ی زرده‌ی تخم‌مرغ و شکر را به شیر و آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید.
قابلمه را روی حرارت بگذارید و به‌قدری هم بزنید که اندکی غلیظ شود؛ غلظت آن باید از غلظت فرنی کمتر باشد. حواس‌تان باشد که مدام باید به هم‌زدن ادامه دهید، وگرنه مایه ته می‌گیرد.
قابلمه را از روی حرارت بردارید و وانیل و کره را به آن اضافه کنید. به‌آرامی هم بزنید که کره آب شود.
بیسکوییت‌ها را در کف ظرف پیرکس بچینید و مایه را روی آن بریزید. می‌توانید این کار را تکرار کنید که دسرتان لایه‌لایه شود.
با پودرکاکائو و پودر قند روی دسر را را تزئین کنید.
اجازه دهید دسر برای چهار ساعت در یخچال بماند و اصطلاحا استراحت کند.

 
۱۱. دسر هندوانه


مواد لازم برای تهیه‌ی دسر هندوانه:

آب هندوانه به میزان ۲ پیمانه
پودر نشاسته‌ی ذرت - ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری
شکر - ۳/۴ پیمانه
دارچین - ۱ چوب نسبتا کوچک
خلال پسته و اسانس وانیل به میزان دلخواه

طرز تهیه‌ی دسر هندوانه:

برای تهیه‌ی این دسر ابتدا باید گوشت هندوانه را در آبمیوه گیری بریزید و پس از آن، پودر نشاسته را به آهستگی به آن بیفزایید، پس از اینکه مایع یکنواختی به دست آمد، شکر، وانیل و دارچین را به آن بیفزایید. در مرحله‌ی بعدی، ترکیب را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه برروی حرارت ملایم قرار دهید و به طور دائم آن را با هم زن بزنید. پس از اینکه مخلوط کمی سفت شد، چوب دارچین را خارج نمایید. دسر شما تقریبا آماده است! برای سرو دسر، لیوان‌ها را کمی مرطوب نمایید و دسر هندوانه را در آن بریزید. در مرحله‌ی آخر، این دسر خوشمزه را به مدت ۱۰ ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود. می‌توانید به هنگام سرو، سطح این دسر را با خلال پسته و پودر وانیل تزئین نمایید.

 

 


۱۲. دسر ایرمیک توت فرنگی


مواد لازم برای تهیه‌ی ایرمیک توت فرنگی

پودر ژله‌ی توت فرنگی - ۱ بسته

توت فرنگی - ۱ باکس کوچک

ایرمیک (آرد سمولینا) - ۶ قاشق غذاخوری
شکر - ۶ قاشق غذاخوری
شیر - ۵۰۰ گرم
وانیل - ۱ بسته‌ی کوچک

طرز تهیه‌ی دسر ایرمیک توت فرنگی

دسر ایرمیک توت فرنگی یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین دسر‌هایی است که می‌توانید در عرض چند دقیقه تهیه کنید. در مرحله‌ی اول، توت فرنگی‌ها را در قالب بچینید و سپس ژله را برروی توت فرنگی‌ها بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. تا زمانی که ژله آماده می‌شود، شیر، شکر، ایرمیک و وانیل را در ظرفی جداگانه بریزید و مخلوط را برروی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس کرم را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. در مرحله‌ی بعد قالب ژله را از یخچال خارج کرده و کرم را به آن بیفزایید و دسر را مجددا برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. دسر شما حاضر است! این دسر، یک عصرانه‌ی خوشمزه و یک میان وعده‌ی مناسب برای کودکان است.

 

 


۱۳. دسر خرمالو


مواد لازم برای تهیه‌ی دسر خرمالو
پودر ژلاتین - ۱ قاشق غذاخوری
آب - به میزان ۴۰ میلی لیتر
زرده‌ی تخم مرغ - ۲ عدد
شکر - ۴ قاشق غذاخوری
آرد - ۲ قاشق غذاخوری
شیر - ۱ لیوان
پودر وانیل - ۱ قاشق چای خوری
عسل - دوقاشق غذاخوری
خرمالوی میکس شده - ۲ عدد
خامه - نصف لیوان


طرز تهیه‌ی دسر خرمالو


دسر خرمالو یکی از خوشمزه‌ترین دسرهاییست که می‌توانید به عنوان یک عصرانه‌ی خوشمزه در خانه تهیه کنید. برای تهیه‌ی این دسر ساده و خوشمزه، پودر ژلاتین را با آب ترکیب کنید و برای حل شدن آن از روش بن ماری استفاده کنید. سپس زرده‌های تخم مرغ را با شکر مخلوط نمایید و با دور تند هم زن بزنید تا کاملا سفید و سفت شود. در مرحله‌ی بعد مخلوط زرده‌ی تخم مرغ و شکر را برروی حرارت ملایم قرار دهید و به آن آرد و شیر را بیفزایید و مدام آن را هم بزنید تا مخلوطی غلیظ حاصل شود. پس از سفت شدن مخلوط، آن را از روی حرارت بردارید و خامه، ژلاتین، عسل و وانیل را به آن اضافه کنید و دوباره آن را هم بزنید. در مرحله‌ی بعد، دو عدد خرمالو را به خوبی میکس کنید و به ترکیب اضافه نمایید. سپس کلیه‌ی این مخلوط را در قالب دلخواه بریزید و آن را به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار دهید. پس از آن دسر آماده است؛ می‌توانید دسرتان را پس از ۸ ساعت از یخچال خارج کنید و در صورت تمایل، سطح آن را با خامه تزئین نمایید.

 

 

۱۴. پودینگ کاراملی

مواد لازم برای تهیه‌ی پودینگ کاراملی

تخم مرغ - ۱ عدد
شیر - ۳ لیوان
شکر - ۱ لیوان
نشاسته - ۲ قاشق غذاخوری
شکلات - ۱۰۰ گرم
خامه - نصف لیوان
پودر وانیل - نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه‌ی پودینگ کاراملی

اگر به دنبال یک دسر ساده، خوشمزه و مجلسی می‌گردید، ما به شما پودینگ کاراملی را پیشنهاد می‌کنیم. پودینگ کاراملی از دسته‌ی دسر‌های کاراملی است و طرف داران زیادی دارد. برای تهیه‌ی این دسر خوشمزه در مرحله اول شکر را در ظرف دلخواه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا سفت شود و حالت کاراملی بگیرد. سپس دو لیوان شیر به آن بفزایید و اجازه دهید تا شکر در شیر به خوبی حل شود. در مرحله‌ی بعدی پودر وانیل، نشاسته، تخم مرغ و ۱ لیوان شیر را در ظرفی جداگانه ترکیب نمایید و آن را به خوبی هم بزنید. نیمی از این ترکیب را به قالب شیر و شکر بیفزایید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. نیم دیگری از مخلوط را با شکلات ترکیب کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا مخلوطی یکنواخت به دست آورید. وقتی هردو مخلوط غلیظ شد، آن‌ها را از روی حرارت بردارید و پس از خنک شدن، نیمی از لیوان را با محتویات ظرف اول و نیمی دیگر را با محتویات ظرف دوم پر نمایید. سپس دسر را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. می‌توانید پس از ۱ ساعت، سطح دسر را با خامه، براده‌ی شکلات، میوه، و شکلات داغ تزئین نمایید.

با  رهاوب همراه باشید

 

۱۵. دسر کاسترد

مواد لازم برای تهیه‌ی دسر کاسترد
شیر - به میزان ۱ لیتر
شکر - ۱ لیوان
پودرکاسترد - ۶ قاشق غذاخوری
کره - ۱ قاشق
پود روانیل - نصف قاشق چای خوری


طرز تهیه‌ی دسر کاسترد

اگر به دنبال یک دسر ساده و خوشمزه می‌گردید که در جمع دوستان و یا دورهمی‌های خود تهیه کنید، دسر کاسترد گزینه‌ی مناسبی می‌باشد. این دسر، ساده، خوشمزه و زیبا است. برای تهیه‌ی این دسر در مرحله‌ی اول کاسترد، شیر و شکر را با هم ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید تا ترکیبی یک دست حاصل شود. پس از اینکه مخلوط کمی غلیظ شد، کره و پودر وانیل را به آن بیفزایید و سپس آن را به مدت ۳ الی ۴ دقیقه با هم زن بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. مخلوط را در قالب مورد نظر بریزید و ان را به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا دسرتان آماده شود. می‌توانید به منظور تزئین دسر کاسترد از شکلات آب شده و ترایفل استفاده نمایید.
نکته: می‌توانید مواد دسر را در قالب‌های کوچک بریزید و دسر را به صورت لقمه‌ای سرو نمایید.

 

 

۱۶. دسر پاناکوتای وانیلی

مواد لازم برای تهیه‌ی دسر پاناکوتای وانیلی

شیر پر چرب - ۱ لیوان
خامه - ۱ لیوان
شکر - ۱/۳ لیوان
آب - دو قاشق غذاخوری
پودر وانیل - ۱ قاشق چای خوری
پودر ژلاتین - ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه‌ی دسر پاناکوتای وانیلی

دسر پاناکوتا از خانواده‌ی پودینگ‌ها به شمار می‌رود. پاناکوتا اصالتا یک دسر ایتالیایی است که به تازگی به عنوان یک دسر خوشمزه و زیبا در میان هم وطنان عزیزمان طرفداران زیادی پیدا کرده است. در ادامه طرز تهیه‌ی این دسر خوشمزه را شرح خواهیم داد. درمرحله‌ی اول شیر و خامه را درون ظرفی بریزید و آن را برروی حرارت مستقیم شعله‌ی گاز قرار دهید. در مرحله‌ی بعد وانیل را به آن بیفزایید و مدام هم بزنید تا ته نبندد. وقتی که شیر به جوش آمد، شکر را به آن بیفزایید و پس از حل شدن شکر، آن را از روی حرارت بردارید. پودر ژلاتین را در دو قاشق آب جوش حل نمایید و آن را به مخلوط شیر و خامه و شکر بیفزایید. دسر شما تقریبا آماده است! حالا می‌توانید مخلوط را در قالب‌های مورد نظر بریزید و به مدت ۶ ساعت آن را در یخچال قرار دهید. پس از گذر این زمان می‌توانید دسر خود را از یخچال خارج کرده و آن را با انواع ژله ها، کارامل، شکلات داغ و ترایفل تزئین نمایید.

 

 


۱۷. دسر پودینگ شکلاتی


مواد لازم برای تهیه‌ی دسر پودینگ شکلاتی

شیر - ۴ لیوانپزرده‌ی تخم مرغ - ۲ عدد
شکر - ۱ لیوان
پودر وانیل - نصف قاشق چایخوری
پودر کاکائو - ۲ قاشق غذاخوری
کره - ۱ قاشق غذاخوری
پودر نشاسته - ۱ قاشق غذاخوری
آرد - ۳ قاشق غذاخوری
موز - به میزان دلخواه
گردو - به میزان دلخواه

طرز تهیه‌ی دسر پودینگ شکلاتی

دسر پودینگ شکلاتی یک دسر خوشمزه، آسان و ساده است که می‌توان در عرض چند دقیقه آن را برای کودکان دلبندتان تهیه نمایید. این دسر برای پذیرایی از میهمانانتان نیز بسیار مناسب است. به منظور تهیه‌ی این دسر، وانیل، آرد، نشاسته، شکر و پودر کاکائو را در ظرفی بریزید و پس از هم زدن، شیر را به آرامی به آن اضافه کنید. سپس زرده‌های تخم مرغ را با دور تند هم زن به خوبی بزنید تا کف کند و به رنگ سفید در بیاید. سپس آن را نیز به مخلوط خود اضافه کنید و آن را برروی حرارت گاز قرار دهید. وقتی که مخلوط به جوش آمد، ان را سریعا از روی حرارت بردارید وبه ظرف یا قالب دلخواهتان انتقال دهید. دسر خوشمزه‌ی شما آماده است! می‌توانید آن را با خامه، موز، گردو و یا سایر میوه‌های دلخواهتان تزئین نمایید.

 
۱۸. دسربیسکویت و ژله

مواد لازم برای تهیه‌ی دسر بیسکویت و ژله

پودر ژله - ۱ بسته
بستنی وانیلی - ۱ لیوان و نیم
موز - ۲ عدد
بیسکویت وانیلی - ۱۰ عدد

طرز تهیه‌ی دسربیسکویت و ژله

این دسر یکی از دسر‌های زیبا و خوشمزه‌ای است که می‌توانید آن را برای پذیرایی از میهمانانتان تهیه نمایید. به منظور تهیه‌ی این دسر، در مرحله‌ی اول، کف ظرف مورد نظر را چرب کنید و یا سلفون بکشید و سپس موز‌ها را حلقه کنید و به صورت منظم در کف ظرف بچینید؛ سپس نیمی از ژله‌ای که از قبل آماده کردید را برروی آن بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندد. نصف دیگر ژله را با ۱ و نیم لیوان بستنی ترکیب نمایید و پس از بسته شدن لایه‌ی اول دسر، آن را برروی لایه‌ی اول قرار دهید و دو مرتبه آن را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. پس از نیم ساعت ظرف را دوباره از یخچال خارج کنید و بیسکوییت‌ها را روی آن قرار دهید و مجدد دسر را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. دسر شما آماده است. می‌توانید دسر را در ظرف مورد نظر برگردانید و آن را نوش جان کنید!

 

 

منبع: تابناک