طرز تهیه املت با رب و گوجه

طرز تهیه املت

مواد لازم املت :

  • تخم مرغ : 4 عدد
  • رب گوجه فرنگی : 2 قاشق غذا خوری
  • روغن : 4 قاشق غذا خوری
  • نمک ، فلفل ( سیاه یا قرمز) و زردچوبه : به میزان لازم

 

 

 آموزش طرز تهیه املت:

املت از جمله غذاهایی راحت اما بسیار خوشمزه می باشد که شاید بیشتر افراد مجرد این غذا را از وعده های دوست داشتنی خود بدانند.

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

برای تهیه املت قهوه خانه ای ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا کمی داغ شود و پیازها را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم و طلایی شوند. تا طلایی شدن پیازها وقت داریم تا گوجه فرنگی ها را بشوییم و به صورت مربع های بزرگ خرد کنیم و زمانی که پیاز سرخ شد داخل تابه گوجه رنگی ها را می ریزیم و با پیاز تفت می دهیم و درب تابه را می گذاریم تا داخل تابه بخار بپیچد و گوجه فرنگی ها زودتر نرم شوند. (اگر ترکیب پیاز و گوجه فرنگی را نمی پسندید می توانید پیاز را حذف کنید) سپس درب تابه را بر می داریم تا آب گوجه فرنگی ها تبخیر شود و زردچوبه ، نمک و فلفل سیاه روی مواد می ریزیم و پس از تبخیر آب گوجه فرنگی ها حرارت را کم می کنیم تا کمی مواد داخل تابه سرخ شود. آن وقت تخم مرغ ها را جداگانه ابتدا در پیاله ای می شکنیم و اگر سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم و کمی نمک و فلفل روی آن می ریزیم. سپس حرارت تابه را ملایم می کنیم و تخم مرغ را به مواد اخل تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.در این مدل املت شما مدام باید مواد را زیر و رو کنید و تا کاملا مواد بخورد یکدیگر بروند و پخته شوند. املت پخته شده را در بشقابی می کشیم و با نان سنگک و سبزی تازه نوش جان کنید.

 

با  رهاوب همراه باشید

 

نکات تکمیلی در مورد طرز تهیه املت

طرز تهیه املت جزو غذاهای دانشجویی میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 5دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد . طرز تهیه املت را می توانید در وعده صبحانه - میان وعده - سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 3 نفر مناسب میباشد .